Hårtrubbel!

Som de flesta vet så har jag extensions och förra lördagen så var jag hos Michaela och satte om håret. Detta gör jag var 8:e vecka ungefär. 
Under dom här 8 veckorna så kan det hända att man råkar tappa någon "hårtuss" pga att man drar ut den med plattången eller liknande. Nu den senaste veckan har jag tappat fem (!!!) stycken. Inte ok och jag har haft världens ångest!
De har fullkomligen bara ramlat ur när jag har borstat håret efter jag har tvättat det. Jag är mycket noga och använder en specialborste för extensions och jag borstar aldrig håret när det är blött. 
Jag har börjat på att tänka på en massa orsaker till detta och en är att jag helt enkelt håller på att bli flintis, att löshåret lossnar eftersom mitt eget gör det. Men jag löser inte mer än vanligt om man kollar borstarna och jag kan inte dra ut stora tussar med hår när jag för fingrarna genom håret som folk beskriver det vid håravfall.
 
Så är min frisör helt plötsligt slarvig ;) eller kan det vara något annat? I går kom jag på det och det är att jag har bytt schampo :D Morrocanoil har jag hört ska vara väldigt bra, och det är säkert jättebra om du inte har extensions. Oljan i schampot gör nämligen så att fästena formligen glider ur håret eftersom det blir extra oljigt :D Att jag inte tänkte på detta på en gång! Såklart att olja gör att ditt eget hår blir extra "glidigt".
 
Messade Michaela idag och sötaste lovade att sätta i alla som har åkt ur igen trots att det är jag som har tabbat mig :D Tack bästa! <3
 
Så detta var mitt hårtrubbel! Det är verkligen panik när man tappar hår sådär och man vill ju att det ska sitta och vara fint när du lägger ner pengar på det.
 
Så det första jag gjorde på lunchen idag var att shoppa nytt schampo. Den här gången blev det ett som är fritt från olja, parabener silicon och annat som är dåligt för håret + att det är ekologisk! I like! Nu hoppas jag att det är bra också :D
 
 
Ha en fortsatt mysig kväll <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0