Så mysig dag!

Började mogonen med att sova ut. Så skönt att inte stressa till något. De här mellandagarna har verkligen varit riktiga slappardagar. Jocke sov vidare men jag fixade lite kaffe och låg kvar i sängen och läste :) Så mysigt! När älsk vaknade blev det mer kaffe och mammas chokladbiskvier. Farligt goda! 
 
Men man kan ju inte slappa hela dagen, vid tolv så tog jag min första löprunda på ett bra tag och det gick förvånandsvärt bra! :D Så skönt! Nu jäklar så ska jag ligga i! Inga undanflykter. Minst tre träningspass i veckan ska det bli! Helst fyra, men tre är ett riktmärke.
 
 
Sen så har jag passat på att städa lite i vårt vindsförråd när jag ändå skulle ta upp min resväska. Ställde även in våra balkongmöbler som har stått ute tills nu. Inte för att det har gjort något, det har ju inte varit någon snö direkt :)
 
Sist när jag var hemma så gick vi igenom farmors smycken och även smycken från hennes mamma. Jag och syrran delade upp det som vi ville ha. Kändes konstigt att sitta och välja bland deras smycken som de har burit, men de skulle nog vilja att de användes istället för att bara ligga och skräpa i en låda. Guld och silver som ligger blir ju lite smutsigt så jag tänkte att jag skulle göra rent allt. Hittade ett superbra tips på nätet! Så här gör man:
 
Klä en form med aluminiumfolie och stö bakpulver över hela ytan. 
Lägg i de smycken i formen som ska rengöras och strö över rikligt med bakpulver så att smyckena täcks.
Häll på kokande vatten.
 
Nu bubblar det rejält ett tag men det är det som är meningen :) Låt smyckena ligga i tills vattnet har svalnat. Klart! Det blev verkligen jättebra och det är skonsamt mot för alla andra medel som finns. Nu är jag redo för nyår :D
 
Farmors Bismarkkedja och arband och ett hjärta i guld som hon fick av farfar i födelsedagspresent <3
 
Mitt fina Thomas Sabo-arband som jag fått av älsk och som jag alltid bär fick sig också en uppfräschning. Det söta örhänget som jag håller i är också från farmor. Så fint!
 
Nu sitter jag och fixar nyårsnaglarna. "Oj vad hon alltid fixar med sina jäkla naglar" måste ni väl tänka nu, och ja det är alltid någon nagel som behöver fixas till! Lite jobbigt är det! Hade tänkt att gå till en salong nu innan jul och måla med gelisch-lack som håller så bra men det kom jag på lite väl sent. Det fanns inte tid någonstans förrän efter nyår så det blir till att fixa själv ;) 
 
I morgon så är det jobb igen innan vi laddar för nyår! Jag är helt övertygad om att det kommer att bli en grym fest! Jag provade nyårsblåsan idag och den var så fin!!! Lovar att visa sen :)
 
Ha en fortsatt trevlig kväll!
 
<3 <3 <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0