Gympass idag!

Var i skolan idag och först så satt vi en stund med vår uppsats. Efter det hade vi ett helt onödigt och urtråkigt handledningsmöte. Kände att jag så gärna ville träna men orkade inte! Tog mig i kragen och drog mig iväg ändå! Hinner nämligen inte träna nu på två dar då jag får jobba nu i morgon och på fredag :D
Värmde upp och sen körde jag ett ordentligt benpass. Lade till lite rygg/nack/skulder-träning också. Så skönt!
Nu ska jag gnälla lite. Brukar inte göra det men jag kan inte låte bli! En grej som jag irriterar mig otroligt mycket på är oseriösa gymmare som bara tar upp plats! De har inget där att göra! Till denna grupp hör oftast tjejer i 16-20 års åldern. Det började redan på uppvärmningen då jag gick mot en ledig crosstrainer. Framför står två tjejer och pratar. Jag frågar då om crosstrainern är ledig men de säger då att de står i kö. Jag bara "Vad då en av er kan väl köra?" "Nää! Vi vill köra tilsammans" svarar de! SUCK! Jag får helt enkelt ställa mig i kö till någon annan maskin. Som tur är så blir en ledig snabbt. Har inte varit på det bästa humöret idag och jag har haft huvudvärk hela eftermiddagen...
Sen när jag kör mina andra maskiner så kan jag inte låta bli att iakta de här tjejerna. Det enda som de koncentrerar sig på är att babbla med varandra och kolla hur deras hår ser ut i spegeln. När de väl kör någon maskin så lägger de på jättelätta vikter och kör typ 5 rep. Vad vill de ha ut med sin träning??? För den kan inte ge något resultat det är ett som är säkert! Nu är inte jag något proffs precis, men när jag väl gymmar då tar jag i så att svetten rinner! Jag ligger/sitter i de där maskinerna och pustar och frustar utan att bry sig om vad andra tycker. Är det inte "tjejigt" att ta i kanske? Det strunat jag i iaf! Här är en tjej som kommer att ha träningsvärk i morgon! :D
Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0